IPhysicsBodyModifier Class Reference

#include <IPhysicsBodyModifier.h>

Inherited by IPhysicsBaseEntity.

List of all members.

Public Member Functions

 IPhysicsBodyModifier ()
 ~IPhysicsBodyModifier ()
void setTransformCallback (NewtonSetTransform callback)
void setAutoactiveCallback (NewtonBodyActivationState callback)
void setForceAndTorqueCallback (NewtonApplyForceAndTorque callback)
void setDestructorCallback (NewtonBodyDestructor callback)
NewtonApplyForceAndTorque getForceAndTorqueCallback ()
void setMassMatrix (f32 mass, vector3df inertia)
f32 getMass ()
f32 getInvMass ()
vector3df getInertia ()
vector3df getInvInertia ()
void setMatrix (matrix4 matrix)
matrix4 getMatrix ()
void setCenterOfMass (vector3df center)
vector3df getCenterOfMass ()
void setMatrixRecursive (matrix4 matrix)
void setForce (vector3df force)
void addForce (vector3df force)
vector3df getForce ()
void setTorque (vector3df torque)
void addTorque (vector3df torque)
vector3df getTorque ()
void setCollision (NewtonCollision *collision)
NewtonCollision * getCollision ()
void enableCoriolisForcesMode (bool mode)
NewtonWorld * getWorld ()
void setMaterial (int material)
int getMaterial ()
void setContinuousCollisionMode (bool state)
bool getContinuousCollisionMode ()
void setJointRecursiveCollision (bool state)
bool getJointRecursiveCollision ()
void setAutofreeze (bool state)
bool getAutofreeze ()
bool getSleepingState ()
void setFreezeTreshold (f32 freezeSpeed, f32 freezeOmega, int framesCount)
f32 getFreezeSpeed ()
f32 getFreezeOmega ()
aabbox3d< f32 > getAABB ()
void setVelocity (vector3df velocity)
vector3df getVelocity ()
void setOmega (vector3df omega)
vector3df getOmega ()
void setLinearDamping (f32 linearDamp)
f32 getLinearDamping ()
void setAngularDamping (vector3df angularDamp)
vector3df getAngularDamping ()
void forEachPolygonDo (NewtonCollisionIterator callback)
void addBodyImpulse (vector3df pointDeltaVeloc, vector3df pointPosit)

Public Attributes

vector3df forceAdd
vector3df forceSet
vector3df torqueAdd
vector3df torqueSet

Protected Attributes

NewtonBody * m_body


Constructor & Destructor Documentation

IPhysicsBodyModifier::IPhysicsBodyModifier (  ) 

IPhysicsBodyModifier::~IPhysicsBodyModifier (  ) 


Member Function Documentation

void IPhysicsBodyModifier::setTransformCallback ( NewtonSetTransform  callback  ) 

void IPhysicsBodyModifier::setAutoactiveCallback ( NewtonBodyActivationState  callback  ) 

void IPhysicsBodyModifier::setForceAndTorqueCallback ( NewtonApplyForceAndTorque  callback  ) 

void IPhysicsBodyModifier::setDestructorCallback ( NewtonBodyDestructor  callback  ) 

NewtonApplyForceAndTorque IPhysicsBodyModifier::getForceAndTorqueCallback (  ) 

void IPhysicsBodyModifier::setMassMatrix ( f32  mass,
vector3df  inertia 
)

f32 IPhysicsBodyModifier::getMass (  ) 

f32 IPhysicsBodyModifier::getInvMass (  ) 

vector3df IPhysicsBodyModifier::getInertia (  ) 

vector3df IPhysicsBodyModifier::getInvInertia (  ) 

void IPhysicsBodyModifier::setMatrix ( matrix4  matrix  ) 

Reimplemented in CPhysicsEntity, and IPhysicsEntity.

matrix4 IPhysicsBodyModifier::getMatrix (  ) 

Reimplemented in CPhysicsEntity, and IPhysicsEntity.

void IPhysicsBodyModifier::setCenterOfMass ( vector3df  center  ) 

vector3df IPhysicsBodyModifier::getCenterOfMass (  ) 

void IPhysicsBodyModifier::setMatrixRecursive ( matrix4  matrix  ) 

void IPhysicsBodyModifier::setForce ( vector3df  force  ) 

void IPhysicsBodyModifier::addForce ( vector3df  force  ) 

vector3df IPhysicsBodyModifier::getForce (  ) 

void IPhysicsBodyModifier::setTorque ( vector3df  torque  ) 

void IPhysicsBodyModifier::addTorque ( vector3df  torque  ) 

vector3df IPhysicsBodyModifier::getTorque (  ) 

void IPhysicsBodyModifier::setCollision ( NewtonCollision *  collision  ) 

NewtonCollision * IPhysicsBodyModifier::getCollision (  ) 

void IPhysicsBodyModifier::enableCoriolisForcesMode ( bool  mode  ) 

NewtonWorld * IPhysicsBodyModifier::getWorld (  ) 

void IPhysicsBodyModifier::setMaterial ( int  material  ) 

Reimplemented in CPhysicsEntity, and IPhysicsEntity.

int IPhysicsBodyModifier::getMaterial (  ) 

void IPhysicsBodyModifier::setContinuousCollisionMode ( bool  state  ) 

bool IPhysicsBodyModifier::getContinuousCollisionMode (  ) 

void IPhysicsBodyModifier::setJointRecursiveCollision ( bool  state  ) 

bool IPhysicsBodyModifier::getJointRecursiveCollision (  ) 

void IPhysicsBodyModifier::setAutofreeze ( bool  state  ) 

bool IPhysicsBodyModifier::getAutofreeze (  ) 

bool IPhysicsBodyModifier::getSleepingState (  ) 

void IPhysicsBodyModifier::setFreezeTreshold ( f32  freezeSpeed,
f32  freezeOmega,
int  framesCount 
)

f32 IPhysicsBodyModifier::getFreezeSpeed (  ) 

f32 IPhysicsBodyModifier::getFreezeOmega (  ) 

aabbox3d< f32 > IPhysicsBodyModifier::getAABB (  ) 

void IPhysicsBodyModifier::setVelocity ( vector3df  velocity  ) 

vector3df IPhysicsBodyModifier::getVelocity (  ) 

void IPhysicsBodyModifier::setOmega ( vector3df  omega  ) 

vector3df IPhysicsBodyModifier::getOmega (  ) 

void IPhysicsBodyModifier::setLinearDamping ( f32  linearDamp  ) 

f32 IPhysicsBodyModifier::getLinearDamping (  ) 

void IPhysicsBodyModifier::setAngularDamping ( vector3df  angularDamp  ) 

vector3df IPhysicsBodyModifier::getAngularDamping (  ) 

void IPhysicsBodyModifier::forEachPolygonDo ( NewtonCollisionIterator  callback  ) 

void IPhysicsBodyModifier::addBodyImpulse ( vector3df  pointDeltaVeloc,
vector3df  pointPosit 
)


Member Data Documentation

vector3df IPhysicsBodyModifier::forceAdd

vector3df IPhysicsBodyModifier::forceSet

vector3df IPhysicsBodyModifier::torqueAdd

vector3df IPhysicsBodyModifier::torqueSet

NewtonBody* IPhysicsBodyModifier::m_body [protected]


The documentation for this class was generated from the following files:
Generated on Sun Apr 15 00:25:18 2007 for IPhysics by  doxygen 1.5.1-p1